تاریخچه, تکنولوژی

تاریخچه ساعت های کرنومتر قرن 17 watch chronometer

تاریخچه ساعت های کرنومتر قرن 17 watch chronometer

تاریخچه ساعت های کرنومتر قرن 17 watch chronometer

سلام خدمت دوستان عزیز گالری جاهد واچ ، خدمتتون هستیم با تاریخچه ساعت های کرنومتر قرن 17 watch chronometer

ساعت کرنومتر ابتدا در قرن 17 میلادی توسط جان هاریسون ، ساعت‌ساز انگلیسی ، به منظور تعیین طول جغرافیایی برای کشورهای اروپایی ساخته شد . در آن زمان ، تعیین مکان کشورها بر اساس زمان‌های محلی صورت می‌گرفت و برای تعیین مکان دریاها ، نیاز به یک ساعت دقیق و بدون خطا بود .

هاریسون برای ساخت ساعت کرنومتر ، از اصول فیزیکی و مکانیکی استفاده کرد و با تلاش و پژوهش‌های طولانی ، ساعت کرنومتر دقیق و قابل اعتمادی را به وجود آورد. این ساعت‌ها به سرعت در صنایع هوافضا و دریانوردی شناخته شدند و در مسابقات اسب‌دوانی نیز استفاده شدند .
در سال 1761 ، جمعی از ساعت‌سازان انگلیسی به منظور بهبود دقت ساعت کرنومتر ، به یک مسابقه رقابتی دعوت شدند . در این مسابقه ، ساعت‌های کرنومتر با دقت بالا و قابل اعتماد ، برای تعیین طول جغرافیایی و مکان‌یابی دریاها به کار گرفته شدند .
در سال‌های بعد ، با پیشرفت تکنولوژی، ساعت‌های کرنومتر الکترونیکی نیز طراحی شدند که دقت بسیار بالایی دارند و به صورت یک ساعت دیجیتال عمل می‌کنند .
امروزه، ساعت کرنومتر به عنوان یکی از دقیق‌ترین و بهترین ساعت‌های موجود در جهان شناخته می‌شود و در بسیاری از صنایع از جمله صنایع هوافضا ، دریانوردی و حتی در مسابقات اسب‌دوانی استفاده می‌شود .
تاریخچه ساعت های کرنومتر قرن 17 watch chronometer

تکنولوژی ساعت های کرنومتر

تکنولوژی ساعت کرنومتر بر پایه اصول فیزیکی و مکانیکی استوار است . در این ساعت‌ها، از یک ماشین حساب ساده استفاده می‌شود که با تغییرات دمایی و فشار هوا تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد . همچنین ، از یک موتور دقیق و پایدار برای حرکت دست‌های ساعت استفاده می‌شود.

ساعت کرنومتر با دقت بالای خود به صورت دقیق زمان را اندازه‌گیری می‌کند . برای این منظور ، ساعت کرنومتر با یک ساعت کرنومتر دیگر که دقت آن تأیید شده است ، مقایسه می‌شود . اگر دو ساعت کرنومتر با هم تطابق داشته باشند ، آنگاه دقت آن‌ها به عنوان یک ساعت کرنومتر تأیید می‌شود .

جهت مشاهده و خرید تمامی مدل های اورجینال ساعت های کاسیو اینجا کلیک فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید