تاریخچه

تاریخچه نخسین مدل G-Shock عرضه شده در سال 1983

تاریخچه نخسین مدل G-Shock عرضه شده در سال 1983

تاریخچه نخسین مدل G-Shock عرضه شده در سال 1983

سلام خدمت همراهان عزیز گالری ساعت کاسیو جاهد، اومدیم برای معرفی نخستین مدل G-Shock ، با ما همراه باشید و از این مقاله لذت ببرید .

کمپانی کاسیو در آوریل سال 1983 ساعت های ضد ضربه مدل G-Shock را آغاز کرد .

در سال 1981 شخصی با ذوق و اشتیاقی که داشت باعث توسعه مدل G-Shock با مقاومت بالا بود که حتی در صورت افتادن نیز آسیبی نبیند .
در سال 1983 بعد از حدود 200 نمونه اولیه در دوسال اول با ساختار و مقاومتی کاملا جدید ، بالاخره مدل G-Shock DW-5000C به بازار عضه گردید .
این فرایند باعث شد که تفکر و تصوری که مردم از ساعت های حساس و شکننده داشتند ( باید بعنوان یک اکسسوری حساس از او بدقت محافظت میشد ) کاملا تغییر کند و در واقع دسته بندی جدیدی را ایجاد کرد به نام ( ساعت سخت ) .
و از آن زمان به بعد فرایند و عملکرد جی شاک تکامل یافته و به راه خود ادامه داد .

همچنین کاسیو معتقد است که با مدل جی شاک بتواند بهتر از قبل به راه خود رو به جلو ادامه دهد تا تمامی افراد در سراسر دنیا بتوانند از این مدل ساعت بیشترین استفاده و لذت را ببرند . در واقع هدف کاسیو این است که هر دفعه جی شاک توسعه یافته تری را که دور از انتظارات مردم میباشد عرضه کند .

” موفقیتی در ایالات متحده در سال 1984 ” و اما در سال 1984 ، تبلیغاتی در ایالات متحده جی شاک را به نمایش گذاشت که یک بازیکن هاکی بر روی یخ به جای توپ با G-Shock DW-5000C برخورد میکند .

مردم از این تبلیغ به وجد آمده و شگفت زده شدند که چگونه این ساعت آسیبی به خود ندیده است و آیا این تبلیغ مقاومت جی شاک واقعی است یا خیر .

و در نهایت در یک برنامه ی تلویزیونی بسیار محبوب ،  مقاومت G-Shock DW-5000C تایید شد . و جی شاک بعنوان ساعتی مقاوم در برابر ضربه و آسیب های بسیار شدید شناخته شد و به سرعت توسط آتش نشانان ، افسران پلیس ، افراد علاقه مند به فضای باز و دیگر مردم به یک برند محبوب در ایالات متحده تبدیل شد .

” موفقیت دیگر در ژاپن در سال 1990 ” می باشد که بعنوان جدیدترین مدهای آمریکایی در مجلات ژاپنی پدیدار گشت و در فروشگاه های پوشاک ژاپنی نیز به صورت اکسسوری مد وارداتی به مشتریان عرضه گردید و به مرور زمان بسیار محبوب شد .

محبوبیت این مدل جی شاک زمانی اتفاق افتاد که بازیگران و خوانندگان ، افراد مشهور از جی شاک استفاده کردند .

این امر باعث شد ساعت های وارداتی 70هزار برابر از سال 1990 نسبت به سال 1995 افزایش پیدا کند .

کاسیو با هدف افزایش تنوع مدل جی شاک ، در سال 1996 سری جدید جی شاک مدل MRG-1 را تولید و عرضه کرد و در همان سال MRG-100 را نیز عرضه کرد که بدنه ی فلزی داشت ، این ابتکار بسیار خلاقانه ، هم جوانان و هم مردان بزرگسالان را به خود جذب کرده بود .

فروش ساعت G-Shock در سال 1997 حدود 6.0 میلیون در سراسر جهان بوده است که تنها 2.4 میلیون ساعت به ژاپن فروخته شده است . در واقع مدل G-Shock یک اکسسوری جداناپذیر از فرهنگ و استایل جوانان می باشد .

ناگفته نماند که جی شاک از رشته های ورزشی همچون مسابقات قایق بادبانی ، فوتبال حمایت مالی کرده ، که بر همین اساس به قدرت جی شاک نیز افزوده شده است .

و اما در سال های بعد همچون 2002 مدل GW-300 ( مجهز به انرژی خورشیدی ، فناوری های رادیویی ) و در سال 2008 مدل GW-9200 که ( توانایی تشخیص سیگنال های رادیویی کالیبراسیون زمانی را از شش ایستگاه در سراسر جهان دریافت کند) و در سال 2012 مدل GW-4000 ( مجهز به نیروی گریز از مرکز ، مقاومت در برابر ضربه و ..) می باشد .

جهت مشاهده و خرید تمامی مدل های اورجینال ساعت های کاسیو اینجا کلیک فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید